קניון הבזלת בנחל תבור

בעונה זו ועד לחודשים מרץ אפריל כדאי לצאת לטיול בקניון הבזלת בנחל תבור.
למרות שבהרבה אתרים מדרגים את המסלול כמסלול משפחתי, הייתי מגדיר אותו משפחות אוהבות לכת שמוכנות גם לטפס קצת.
הגרסה הזו היא גם לא מעגלית, אלא דורשת הקפצה קצרה עם רכב נוסף, אם אין לכם תאלצו לצעוד כ-2 ק"מ נוספים כדי לחצות את קיבוץ גזית.
אחרי שמשאירים רכב אחד במגרש החניה של נחל תבור מציגו הצפוני של הקיבוץ, נוסעים לנקודת ההתחלה מדרום מזרח לקיבוץ גזית בערוץ ללא שם הנשפך אל נחל תבור, ההגעה לנקודה היא מהכביש המוביל לגזית, מעט לפני הכניסה לגזית תבחינו מצד שמאל בשביל עפר לכל רכב המסומן בסימון שבילים שחור, סעו עליו דרומה עד ששוב משמאל תבחינו בסימון שבילים כחול, פנו שמאלה עד שתפגשו את השלט של רט"ג שמכריז על שמורת טבע נחל תבור.
חשוב! השבילים במקום משמשים את אנשי גידולי השדה של גזית לנסיעה עם טרקטורים וכלים חקלאיים, לכן החנו את הרכב במקום שלא תפריעו לתנועה ואל תחשבו על תנועת רכבים, אלא על תנועה של טרקטורים גדולי ממדים.
מהשלט רדו בצד הערוץ המסומן בסימון שבילים כחול, בעונה זו הכל ירוק, ועוד עמה שבועות תוכלו להנות משפע של פריחה בשלל צבעים עם מרבדים סגולים של תורמוס ההרים.
בדרך תוכלו לפגוש סימני בעלי חיים שהם הדיירים הטבעיים של האיזור.
אחרי כ-2 ק"מ הליכה תגיעו אל צומת השבילים המסומן בכחול ואדום, השביל האדום הוא דרך הג'יפים בנחל תבור, ממשיכים בכחול.
בצומת פוגשים את נחל תבור ובמקום חורשה ושולחנות, מקום נהדר להפסקה.
בכל המסלול אין פחים, קחו את האשפה עימכם.
אחרי המנוחה המשיכו עם השביל הכחול במעלה נחל תבור ועם השלט אל קניון הבזלת.
עקב מבנה האיזור של התרוממות סלעים ופעילות וולקנית תוכלו לפגוש כאן שכבות גיר ובזלת ואפילו בזלת כל כך ותיקה שנמצאת מתחת לשכבות הגיר בניגוד לרוב המקומות שבהם הבזלת תמיד למעלה.
בהמשך צריך לחצות את נחל תבור הזורם, בעונה הגשומה תתקלו גם בלא מעט בוץ עד שמגיעים אל ברכה גדולה ומפל.
מעל המפל רחבת סלע שתארח בשמחה הפסקה קפה.
עוד הליכה קצרה וחציה אחת תשלימו כ-5 ק"מ ותגיעו אל פיצול שבילים אדום וכחול, ממשיכים שמאלה בעליה עם הכחול, מכאן עליה תלולה של כ-450 מטרים עד לתצפית לשון המלך, עלו בנחת, עיצרו לשאוף אוויר, להביט אל הנוף ולהצטלם מול הר תבור, עליה עולים במתינות ובסבלנות.
בתצפית לשון המלך לזכרו של אורן ליפשיץ בן קיבוץ גזית, בתצפית ספסלי אבן וממולץ לעצור להפסקה נוספת עד שכולם יעלו ויסירו נשימה ואז להביט מזרחה, צפונה ולמערב לסקור את הסביבה.
מתצפית לשון המלך המשיכו עם השביל הכחול מערבה לאורך גדר הפרדס, השביל הופך להיות דרך ג'יפים, הצבע יהפוך לשחור ועד מהרה תגיעו לשביל רכב אדום, פונים שמאלה עם הדרך האדומה וכעבור כ500 מטרים תשלימו כ-7.5 ק"מ ותגיעו אל הרכב במגרש החניה.
קחו עימכם מספיק מים, מזון וכל מה שתזדקקו לו למשך 4-5 שעות של טיול נהדר.

להרשמה ומידע נוסף: 0503206786

נחל תבור

קניון הבזלת בנחל תבור

נחל תבור
נחל תבור
נחל תבור