נצרת

נצרת

נצרת של יום חול
רוב תושביה של נצרת הם ערבים מוסלמים ומיעוטם כחמישית הם נוצרים, נצרת קדושה לנוצרים מכיוון שעל פי אמונתם התגוררו בה מריה ובעלה יוסף, ובה התבגר בנם ישוע.
אחד המבנים הבולטים הוא כנסית הבשורה שעל פי המסורת נבנתה על ביתה של מרים אמו של ישוע, בבית הזה קיבלה מרים את הבשורה על הולדת בנה, אם תיכנסו פנימה תוכלו להתפעל מהעיצוב ומהציורים הרבים סביבה ובתוכה, זוהי אחת הכנסיות החשובות בעולם הנוצרי.
אחרי הביקור בכנסיה המשכנו אל השוק, גם בשעת צהרים השוק שקט וסוחרים משועממים יושבים בפתח החנות, אנחנו הלכנו אל כנסית בית הכנסת, ישוע נולד כיהודי ומת כיהודי, וככזה בחייו הוא למד והתפלל בבית הכנסת, כאן הכריז ישוע כי הוא המשיח, בתגובה גורש מן העיר ומתפללי בית הכנסת ביקשו לדחוף אותו מן המצוק, אך הוא קפץ אל העמק, כדי לציין את מקום בית הכנסת הוקמה במקום כנסיה.
חזרנו לסמטאות השוק, חלק גדול מן החנויות סגורות, בחנויות הפתוחות יש הרגשה שכאן תמצאו הכל, כלי בית, כלי עבודה, ירקות, חמוצים, בגדים, נעליים, קפה, מיץ סחוט טרי על המקום ועוד ועוד.
התעכבנו כדי לקנות ירקות טריים שפחות אפשרי להשיג ברשתות השיווק כמו במיה, חצילים להחמצה, קישואים למילוי…
בחנות כלי בית שאלנו את בעל החנות מדוע השוק סגור ?
התשובה היתה מפתיעה, השוק גוסס אומר האיש, דור שלישי בשוק, הרבה אנשים קונים באינטרנט, ומי שמגיע לפה אלו בעיקר תיירים שקונים מזכרות קטנות, ואחרי העמלה שלוקחים מורי הדרך והמלווים, לא נשאר כלום, רק מיהודים וערבים שקונים כאן נשארת פרנסה ואלו לא מגיעים הרבה.
אז אולי זו סופה של תרבות ארוכת שנים של מסחר בשוק ? אולי יעלמו השווקים מן העולם ?
בכל מקרה סעו וטיילו בנצרת, בקרו באתרים השונים, בשוק, בבתי הקפה ולא לפספס את חנויות הממתקים.
מריה, יוחנן המטביל וישוע הצלוב